مقالات

بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو

بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو

همانگونه که می دانید عملکرد بسیاری از بخش های خودرو رابطه مستقیم با سلامت لاستیک ها دارد. به همین علت شما باید با بررسی بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو بتوانید به موقع اقدام نمایید. اهمیت لاستیک خودرو و زمان تعویض آن بیش از چیزی است که شما با خود تصور می کنید.

برای خرید انواع لاستیک با مشاوران ما در تایرز 360 تماس بگیرید.

بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو 

آیا تاکنون فکر کرده اید که بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو چه زمانی است؟ اصلا آیا به تعویض لاستیک خودرو خود اهمیت می دهید و به حساسیت زمان تعویض آن واقف هستید یا خیر؟

اهمیت لاستیک خودرو و زمان تعویض آن بیش از چیزی است که شما با خود تصور می کنید. تنها انتخاب لاستیک مناسب نمی تواند برای شما کافی باشد. چرا که انتخاب و خرید گرانترین و بهترین لاستیک خودرو نیز پس از مدتی شما را نیازمند تعویض آن کرده و می ‌تواند عملکرد و ایمنی خودرو را با مشکلاتی مواجه کند. دلایل زیادی وجود دارد که منجر به فرسودگی لاستیک خودرو و فرا رسیدن زمان تعویض آن می ‌شوند.

اطمینان از سلامت لاستیک خودرو باید بیش از پیش مورد توجه شما قرار گیرد. اما متاسفانه اغلب کاربران اهمیت زیادی به سلامت لاستیک خود نمی دهند. لاستیک ها با توجه به اینکه تمام فشار موجود از وزن خودرو، گشتاور فرمان و قدرت ترمز را تحمل می کنند باید با اهمیت بالایی به آن ها پرداخته شود.

بهترین زمان تعویض لاستیک

خرید انواع لاستیک لیفتراک با بهترین قیمت بازار از تایرز 360 : خرید لاستیک لیفتراک

چرا لاستیک خودرو باید تعویض شود؟

همانگونه که می دانید عملکرد بسیاری از بخش های خودرو رابطه مستقیم با سلامت لاستیک ها دارد. به همین علت شما باید با بررسی بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو بتوانید به موقع اقدام نمایید. فرسایش لاستیک‌ های خودرو دلایل بسیاری دارد ما در اینجا شما را با برخی از این دلایل آشنا می‌کنیم.

سبک رانندگی غلط

استفاده از سرعت و شتاب بالا و همچنین گرفتن ترمز شدید و ناگهانی موجب می شود که ترمزها به لاستیک قفل شده و به مرور زمان سطح آن ها ساییده شود.

جاده های نامناسب

یکی دیگر از دلایل فرسودگی و خرابی لاستیک های خودرو، وجود ناهمواری در جاده خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد که رانندگی در شیب های تند، جاده های پر پیچ و خم و زمین های ناهموار می ‌تواند موجب فرسایش لاستیک ها شود.

تراز نبودن چرخ های خودرو

فشار نامناسبی که در اثر تراز نبودن چرخ های خودرو به لاستیک ها وارد می شود این نتیجه را در پی دارد که لاستیک ها ناهمگون تر شده و زودتر فرسوده شوند.

سرعت بالا

همانگونه که می دانید افزایش سرعت منجر به افزایش دمای لاستیک ها می شود. با توجه به اینکه گرمای بیش از حد موجب فرسایش لاستیک ها می شود، چنانچه شما با سرعت بالا اقدام به رانندگی نمایید باید سریع تر لاستیک های خودرو را تعویض نمایید.

وزن زیاد

هر اندازه که وزن خودرو، بار آن و سرنشینان بیشتر باشند، سریعتر لاستیک ‌های خودرو با فرسایش مواجه می شوند.

جای لاستیک ها

معمولا خودروهای محور جلو با مشکلات بیشتری در لاستیک های جلویی مواجه می شود. این خودروها باید تعویض لاستیک های آن ها زودتر انجام پذیرد.

باد لاستیک ها

یکی از مهمترین عوامل فرسوده شدن لاستیک ها تنظیم نبودن باد آن ها خواهد بود. چنانچه باد موجود در لاستیک خودرو بیشتر یا کمتر از حد استاندارد باشد مشکلاتی مانند اصطکاک لاستیک ها با سطح جاده به وجود خواهند آمد. این عمل موجب می‌ شود که فرسایش لاستیک ها زودتر انجام پذیرد.

بررسی دلایل بالا نشان می ‌دهد که زمان تعویض لاستیک خودرو بستگی به نوع رانندگی و اهمیت دادن شما به لاستیک ها خواهد داشت.

 

خرید لاستیک سوپریا با بهترین قیمت بازار از تایرز 360 : خرید لاستیک سوپریا 

اصول و زمان تعویض لاستیک خودرو

در حالت کلی ضخامت رویه لاستیک از عوامل تعیین کننده در زمان تعویض لاستیک خودرو محسوب می شود. علاوه بر این شما باید عمر لاستیک ‌های مورد استفاده را نیز بررسی کرده و در مدت زمان مد نظر اقدام به تعویض آن ها نمایید. ضخامت رویه لاستیک خودرو باید در حد استاندارد بوده و معمولاً بیش از 1.6 میلیمتر در نظر گرفته می ‌شوند.

اگر عمر لاستیک شما پایان یافته است در سریعترین زمان اقدام به تعویض لاستیک خودروی خود نمایید. بسیاری از کاربران هنگامی که با رویه لاستیک سالم مواجه می شوند اقدام به نگهداری آن می کنند. در حالی که این عمل می تواند بسیار خطرناک باشد. سر رسیدن تاریخ انقضای لاستیک موجب می شود که لاستیک خودرو مقاومت خود را از دست داده و با ایجاد شکافی کوچک، حوادثی فاجعه آفرین برای شما ایجاد نمایند.

خرید لاستیک جی تی رادیال اورجینال با بهترین قیمت: خرید لاستیک جی تی رادیال 

برای بالا بردن عمر لاستیک خودرو چه عملی انجام دهیم؟

همانگونه که می ‌دانید بخش عظیمی از ایمنی رانندگی به سلامت لاستیک های خودرو بر می گردد. شما باید با بررسی بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو، در زمان مناسب اقدام به تعویض لاستیک نمایید. توجه داشته باشید که اطمینان و آسودگی شما در هنگام رانندگی، با تحویل لاستیک خودرو افزایش می یابد.

از نکاتی که شما باید به آن توجه کرده و بتوانید زمان تحویل لاستیک خود را به عقب بیندازید بررسی باد لاستیک ها خواهد بود. تنظیم باد به شما کمک می کند تا طول عمر لاستیک را افزایش دهید. علاوه بر این تنظیم بودن و تراز بودن لاستیک ها نیز به افزایش طول عمر لاستیک کمک فراوان خواهد کرد. یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما در افزایش طول عمر لاستیک کمک کند تعویض مرتب جای لاستیک ها خواهد بود.

سخن پایانی

ما در مجموعه تایرز ۳۶۰ با بهره مندی از انواع لاستیک های خودرو، خدمات گسترده ای به شما ارائه می دهیم. توجه داشته باشید که رعایت اصول ایمنی به هنگام رانندگی کمک فراوانی به شما برای یک رانندگی ایمن خواهند کرد. به همین علت شما باید با تعویض لاستیک خودرو در زمان ایده آل اقدام نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *