مقالات

مشکلاتی که ممکن است هنگام تعویض لاستیک با آن ها مواجه شویم

هر فردی در طول زندگی خود ممکن است با خرابی تایر ماشین خود یا افراد نزدیکش مواجه شود. در این زمان است که شما باید با آگاهی کامل و با یک سری تکنیک‌ها به سوی تعویض لاستیک خودرو مدنظر بروید. اما در این بین قطعا شما با مشکلات مختلفی روبه‌رو خواهید. مشکلاتی که اگر شما ندانید در مواجه با آن‌ها چه کار باید کنید قطعا به مشکل بزرگتری خواهید خورد.

مشکلات رایج به هنگام تعویض لاستیک خودرو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به هنگام تعویض این وسیله مهم از خودرو خود با یک سری مشکلات رایج مواجه شوید. هر کدام از این مشکلات می‌تواند پیش زمینه یک مشکل بزرگ‌تر بوده که اگر رفع نشوند می‌توانند مشکلات بدتری را به وجود بیاورند. برخی از این مشکلات که می‌تواند موجب آزار و اذیت شما شوند در زیر آمده است که به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

پیچ های چرخ و لاستیک سفت شده است

یکی از سوالات و مشکلاتی که افراد به هنگام تعویض لاستیک خود با آن مواجه می‌شوند چگونگی باز کردن یک سری پیچ سفت شده در درون چرخ است. علت آن نیز مشخص بوده و برمی‌گردد به زنگ زدن پیچ‌هایا استفاده طولانی مدت از لاستیک خودرو است. در این مرحله و در این زمان باز کردن و حل این مشکل می‌تواند بسیار مشکل باشد. اما زمانی که شما از یک سری روش‌های مطمئن استفاده کنید قطعا می‌توانید به راحتی این مشکل را از بین ببرید.

در ابتدا لازم است تا شما از یک آچار با کیفیت خوب و مناسب استفاده کنید. آچار به عنوان یک اهرم بوده که هر چه قدر این اهرم طولانی‌تر باشد می‌تواند در باز کردن پیچ‌های سفت به شما کمک کند. علاوه‌بر این شما می‌توانید از یک سری اسپری‌های مخصوص نیز  استفاده کنید. این اسپری‌ها برای شل کردن پیچ‌ها کمک به سزایی خواهند کرد.

از طرفی شما می‌توانید برای باز کردن پیچ‌های بسیار محکم از یک لوله بر روی آچار استفاده کنید. این موضوع و با کمک آن لوله می‌توانید نیروی بیشتری را به پیچ وارد کنید که در این صورت هم می‌توانید به راحتی پیچ را باز کرده و لاستیک خود را تعویض کنید. البته توجه داشته باشید در این روش به دلیل افزایش نیرو ممکن است که به خودرو و پیچ آسیب وارد شود. پس با نهایت دقت این کار رو انجام دهید.

تعویض لاستیک پنجره یا آسیب دیده

یکی از دلایل بسیار عمده‌ای که باعث تعویض لاستیک شما می‌شود مواجه شدن شما با لاستیک پنجر شده یا آسیب دیده است. لاستیکی که آسیب دیده است به دلایل مختلفی می‌تواند ایجاد شود که می‌توان به رانندگی بر روی شیشهیا جسم‌های نوک تیز، تغییر دما یا فرسودگی آن اشاره کرد. در این زمان است لاستیک شما نیاز به تعمیر فوری دارد و می‌تواند حتی منجر به پارگی و آسیب شدید شود.

در ابتدا شما باید با علائم مختلف پارگی و آسیب رسیدن به لاستیک آشنا شوید. علائمی از حمله افت شدید فشار باد، تغییر شکل ناگهانی لاستیک با صداهای غیر عادی هنگام رانندگی. در این زمان لازم است که شما خودروی خود را به یک مکان ایمن برده و سپس اقدام به تعویض لاستیک آسیب دیده کنید. تعویض لاستیک آسیب دیده همانند تعویض عادی لاستیک باشد.

اگر شما وسط جاده‌ای بودید حتما از یک چراغ راهنما جهت اگاهی دیگر افراد قرار دهید تا در برابر حوادث دیگر ایمن شوید. در این زمان شما باید دقت داشته باشید که تمامی پیچ‌های مربوط به لاستیک به درستی نصب شده‌اند. چرا اگه مشکلی وجود داشته باشند لاستیک شما به درستی نصب نشده است. توجه داشته باشید شما می‌توانید تایر آسیب دیده را به همراه خود به یک تعمیرگاه ببرید  با بررسی او ببینید می‌توانید پس از رفع مشکل از آن استفاده کنیدیا خیر.

مشکلات مربوط به موازنه و هم ترازی

پس از نصب لاستیک‌ها و تعویض لاستیک خراب و آسیب دیده لازم است تا موازنه و هم ترازی خودرو بررسی شود. تا اگر نیاز به موازنه بود سریعا آن را تراز کنید. اگر به درستی تراز هم موازنه نشود می‌تواند مشکلاتی از جمله لرزش فرمون، سایش لاستیک‌ها و در نهایت کاهش کنترل خودرو شود.

مشکلات مربوط به فشار باد

هر لاستیکی نیاز به فشار باد دارد. اما اگر این فشار باد بیش از حد یا کم‌تر از حد معمول باشد می‌تواند مشکلات مختلفی را پس از تعمیر و تعویض لاستیک خودرو به وجود بیاورند. این مشکل اگر به درستی رفع نشود می‌تواند منجر به فرسایش زودهنگام لاستیک‌ها شود. این موضوع باعث افزایش میزان سوخت ماشین شده و آسیب‌های بسیار جدی به همراه دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از تعویض لاستیک خودروی خود حتما فشار موجود در لاستیک خود را کنترل کرده و سپس به ادامه رانندگی بپردازید.

سخن پایانی

تعویض لاستیک خودرو می‌تواند همراه با مشکلات مختلفی باشد. مشکلاتی که اگر به درستی آن‌ها را رفع نکنیم می‌توانند مشکلات جدی‌تری را به وجود آورده و حتی جان شما و عزیزانتان را به خطر بیاندازد. در اینجاست که لازم است تا مشکلات مربوط به هنگام تعویض لاستیک خودرو را بدانید و بتوانید به راحتی این مشکلات را رفع کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا با برخی از این مشکلات شما را آشنا کنیم و در ادامه به راه‌حل‌های آن‌ها بپردازیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *