مقالات

نحوه نگهداری از لاستیک لیفتراک

پس از اینکه برای لیفتراک لاستیک مناسبی را خریداری کردید باید به نکات مختلفی برای نگهداری آن هم توجه کنید. نحوه نگهداری از لاستیک لیفتراک کار دشواری نیست اما اگر توجه لازم را به این موارد نداشته باشید، نمی‌توانید از طول عمر بالای آن برخوردار شوید. لاستیک‌های لیفتراک با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند؛ بنابراین حتماً در نگهداری آنها دقت لازم را داشته باشید. در این مطلب از تایرز 360 سعی داریم نکات لازم را برای نگهداری از لاستیک لیفتراک برایتان مطرح کنیم پس با ما همراه شوید.

خرید لاستیک باکیفیت لیفتراک

پیش از اینکه بخواهیم توصیه‌های لازم را برای حفظ و نگهداری لاستیک لیفتراک شرح دهیم باید به این نکته توجه کنید که اول باید یک لاستیک با کیفیت را خریداری کنید تا ارزش نگهداری داشته باشد. از آنجایی که لاستیک‌های لیفترک با برندهای مختلفی در بازار به فروش می‌رسند باید در انتخاب خود دقت زیادی داشته باشید. کیفیت یک لاستیک تاثیر زیادی در افزایش طول عمر آن خواهد داشت. اگر بخواهید از یک لاستیک بی‌کیفیت نگهداری کنید هم زمان خود را تلف کرده‌اید و هم این لاستیک هیچ تاثیری در قبال نگهداری شما نخواهد داشت. شما باید با توجه به میزان توان لیفتراک خود یک لاستیک مناسب را خریداری کنید که توانایی تحمل وزن لیفتراک را داشته باشد. از آنجایی که لاستیک‌ها در مسیرهای صعب العبور و مختلفی توسط لیفتراک استفاده می‌شوند باید به نکات حفظ و نگهداری آن توجه کرد.

انواع لاستیک لیفتراک

لاستیک‌های لیفتراک انواع مختلفی دارد. برخی از این لاستیک‌ها با توجه به مکانی که لیفتراک مشغول به فعالیت هستند انتخاب می‌شوند. برخی از تایرهای این دستگاه به عنوان تایر پاک بدون ایجاد آلایندگی در محیط‌هایی که بسته‌بندی صنایع غذایی انجام می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تایرها به دلیل حذف دوده کربن از ساختار لاستیک طول عمر کمتری نسبت به لاستیک‌های معمولی دارند. اگر به خوبی از آنها نگهداری کنید می‌توانید طول عمر آنها را افزایش دهید. لاستیک سفید در شرایط آب و هوایی خاص استفاده می‌شود.

لاستیک‌های سفید منجر به تجمع الکتریسیته ساکن می‌شوند که گاهی اوقات نیاز به نوارهای ضد الکتریک نیز دارند. لاستیک‌های لیفتراک بدون رد به صورت بادی تولید می‌شوند و رنگ آنها نیز شامل رنگ‌های خاکستری، سفید، شیری و مشکی هم می‌شود. اگر لیفتراک در یک محیط مرطوب استفاده شود باید از لاستیک‌های آجدار استفاده کرد. به هیچ عنوان از لاستیک مخصوص کامیون برای این دستگاه استفاده نکنید؛ زیرا این لاستیک‌ها برای حرکت در طول جاده طراحی شده‌اند و ساختار مناسبی برای استفاده در لیفتراک ندارد.

نگهداری از لاستیک لیفتراک با سرعت مطمئن

یکی از نکات بسیار مهمی که در نگهداری از لاستیک لیفتراک باید به آن توجه سرعت مطمئنه در رانندگی با این دستگاه است. برای نگهداری از لاستیک‌ها به هیچ عنوان نباید سرعت را بیش از حد افزایش داد و پیمایش مسافت‌های طولانی مدت نیز به این لاستیک‌ها آسیب زیادی وارد می‌کند. شما باید از پیمایش مسافت طولانی بپرهیزید؛ زیرا لاستیک‌ها در حرکت‌های بسیار زیاد باعث ترک خوردگی یا شکافتن دیواره می‌شوند.

رانندگی در دمای مناسب

یکی دیگر از عواملی که باعث آسیب جدی به تایرها و شکاف در آنها می‌شود رانندگی در دمای بسیار بالا است. اگر شرایط این را دارید که بتوانید با استفاده از لیفتراک در محیط خنک و دمای پایین‌تر کار کنید بهتر است فعالیت‌های خود را به زمان‌های موکول کنید که دمای بهتری در محیط وجود دارد. از آنجایی که دمای بسیار گرم باعث حرارت زیاد از سطح زمین می‌شود این مورد می‌توانند باعث ترک خوردگی لاستیک‌ها شوند.

به فشار باد لاستیک توجه کنید

یکی از نکات بسیار مهم دیگری که برای نگهداری از لاستیک لیفتراک باید به آن توجه داشته باشید فشار باد لاستیک‌ها است. فشار باد لاستیک لیفتراک باید به یک اندازه مشخص باشد. برخی از افراد تصور می‌کنند که فشار باد کم مشکلی برای لاستیک‌ها ایجاد نمی‌کند و تنها فشار باز زیاد است که باعث مشکلات این لاستیک‌ها می‌شود.

این تصور کاملاً اشتباه است و در صورتی که فشار باد زیاد و یا کم در لاستیک‌ها وجود داشته باشد باعث ترک خوردگی آنها خواهد شد. شما باید در فاصله‌های زمانی مشخص نسبت به بررسی باد لاستیک‌ها اقدام کرده و فشار آنها را تنظیم کنید. هرچه فشار باد لاستیک‌های لیفتراک به میزان استاندارد آن نزدیک باشد از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری خواهد شد.

جلوگیری از ترمز های ناگهانی

در هنگام استفاده از لیفتراک به این نکته توجه کنید که ترمزهای ناگهانی باعث آسیب جدی به لاستیک‌های این ماشین می‌شوند. اگر شما در یک مسیر با سرعت مطمئنه برانید دیگر نیازی به ترمزهای شدید نخواهید داشت و در این صورت نگهداری شما از لاستیک‌ها به درستی انجام می‌شود. از آنجایی که لاستیک‌های لیفتراک وزن بسیار زیادی دارند و خودشان هم باید وزن لیفتراک را تحمل کنند در انجام ترمزهای ناگهانی آسیب جدی به آنها وارد خواهد شد. ترمزهای ناگهانی باعث سایش سطح لاستیک می‌شود. در لاستیک‌های سفید که دوده کربنی در اطراف آنها وجود ندارد ترمزهای ناگهانی باعث آسیب بیشتر به آنها خواهند شد.

سخن پایانی

ما در این مطلب اطلاعاتی درباره نحوه نگهداری از لاستیک‌های لیفتراک برایتان بیان کردیم تا آنها را در زمان کوتاه دچار آسیب نکنید. با خرید لاستیک از یک مجموعه معتبر می‌توانید از کیفیت بالای لاستیک‌ها برخوردار شده و رضایت کافی برای طول عمر آنها نیز داشته باشید. مجموعه تایرز ۳۶۰ خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهد و با فروش محصولات بسیار با کیفیت گزینه مناسبی برای خرید شما است. شما از طریق همین سایت می‌توانید سفارش خود را به صورت غیر حضوری ثبت کرده و از مشاوره و اطلاعات لازم برخوردار شوید. مجموعه ما بهترین محصولات را با قیمت‌های مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *