مقالات

نکات مهم اهمیت لاستیک در ایمنی و مصرف سوخت که باید بدانید

نقش لاستیک در ایمنی خودرو

یک خودرو در جاده تحت تاثیر نیروهای مختلفی قرار می‌گیرد و باید با استفاده از یک لاستیک مناسب این نیروها را کنترل کرد. اگر یک لاستیک، کیفیت بالایی داشته باشد، می‌تواند در ایمنی راننده و سرنشینان تاثیر زیادی بگذارد. استفاده از لاستیک‌های بی‌کیفیت باعث می‌شود مصرف سوخت خودروها نیز افزایش پیدا کند. از آنجایی که تماس خودرو با جاده با استفاده از لاستیک انجام می‌شود خرید لاستیک سواری باید با دقت بسیار بالایی انتخاب شود تا در صورت رانندگی در جاده‌های ناهموار مشکلی را برای راننده و سرنشینان به وجود نیاید. اگر بخواهید یک لاستیک سواری یا لاستیک سنگین با کیفیت را انتخاب و خریداری کنید باید به برند و ویژگی‌های مختلف آن توجه داشته باشید. برای اطلاع بیشتر درباره نقش لاستیک در ایمنی و مصرف سوخت خودرو با ما همراه باشید.

نقش لاستیک در ایمنی خودرو

نقش لاستیک در میزان مصرف سوخت (1)

لاستیک‌ها در ایمنی خودرو نقش بسیار پررنگی داشته و در شرایط سخت و با تغییر سریع فرمان نقش آنها بهتر مشخص می‌شود. اگر در موقعیت‌های دشوار نیاز به رانندگی داشته باشید، تنها وجود یک لاستیک خوب می‌تواند باعث شود خودروی شما از مسیر خارج نشود. تصور کنید که می‌خواهید در یک جاده خیس یا برفی رانندگی کنید، پس شرایط شما برای رانندگی بسیار سخت خواهد بود. وجود آج و فشار مناسب لاستیک‌ها در عملکرد آنها تاثیر زیادی می‌گذارد.

با فرسوده شدن لاستیک‌ها خاصیت چسبندگی آنها از بین می‌رود و خطر تصادف افزایش پیدا می‌کند. اگر فشار لاستیک به درستی تنظیم شده باشد، کنترل خودرو در شرایط سخت آسان‌تر خواهد شد. برای رانندگی در شرایط سخت باید از لاستیک‌هایی که آج مناسبی دارند، استفاده کرد. چسبندگی لاستیک به جاده تاثیر بسیار زیادی در کنترل خودرو خواهد داشت؛ بنابراین در انتخاب لاستیک خودرو دقت زیادی داشته باشید.

نقش لاستیک در میزان مصرف سوخت

لاستیک در میزان مصرف سوخت خودرو هم تاثیر بسیار زیادی دارد. ۲۰ تا ۳۰ درصد از مصرف سوخت خودرو مربوط به کیفیت لاستیک‌ها است. در صورتی که لاستیک کیفیت بالایی داشته باشد، می‌تواند از طریق مقاومت غلطشی تاثیر بسزایی در سوخت خودرو بگذارد. اگر یک لاستیک با مقاومت غلطشی کم تولید شود، می‌تواند میزان مصرف سوخت خودرو را به حداقل خود برساند.

طراحی آج هم تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت خودرو دارد. در صورتی که شما یک برند معتبر را برای خرید لاستیک انتخاب کنید، این محصول با کیفیت بالای خود می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت خودروی شما داشته باشد.

پچ تماس در تایرها

 لاستیک‌ها تنها اجزایی در ماشین‌ها بوده که به جاده متصل هستند و به محل اتصال لاستیک به جاده پچ تماس گفته می‌شود. در حین رانندگی باید پچ تماس به صورتی باشد که کنترل خودرو راحت و مصرف سوخت کم شود.

آج لاستیک های مناسب

آج لاستیک تاثیر زیادی در مصرف سوخت خودرو دارد. از آنجایی که مقاومت غلطشی یک لاستیک وابسته به آج تایر است، برخی از ترکیبات آج باعث می‌شود این مقاومت کاهش پیدا کرده و مصرف سوخت متغیر باشد. اگر آج لاستیک‌ها کمتر باشد سوخت خودرو بیشتر خواهد شد.

نقش اندازه تایر در مصرف سوخت

هر چه لاستیک بزرگتر باشد، وزن بیشتری داشته و باعث می‌شود مصرف سوخت کاهش پیدا کند. استفاده از لاستیک‌های کوچک مصرف سوخت خودرو شما را افزایش می‌دهند. یک لاستیک بزرگ مقاومت غلطشی بالاتری نسبت به لاستیک کوچک داشته و به همین دلیل برای حرکت خود به مقاومت بیشتری نیاز دارد. برای رانندگی در بزرگراه، بهتر است تایرهای بزرگ را برای کاهش سوخت خودرو مورد استفاده قرار داد.

زمان مناسب برای تعویض لاستیک خودرو

 

نقش اندازه تایر

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن زمان مناسب را برای تعویض لاستیک مشخص کنید، کمک گرفتن از افراد متخصص است.  لاستیک باید ۳۲.۲ اینچ، عمق داشته باشد تا لاستیک استانداردی برای رانندگی به شمار آید. در صورتی یک برند با کیفیت را برای خودرو انتخاب کنید، طول عمر بیشتری داشته و باید لاستیک‌ها در فاصله زمانی بیشتر تعویض شوند.

 اگر آج لاستیک کاهش پیدا کند، باید لاستیک را تعویض کنید تا مشکلی در کنترل خودرو و ایمنی رانندگی به وجود نیاید. اگر یک لاستیک، کیفیت مناسبی در حین رانندگی نداشته باشد، مصرف سوخت خودروی شما را بسیار زیاد خواهد کرد. شما با استفاده از سرویس‌های دوره‌ای می‌توانید شرایط خودروی خود را بررسی کرده و اگر نیاز به تعویض لاستیک وجود داشته باشد این کار را به راحتی انجام دهید.

 در صورتی یک لاستیک می‌تواند ایمنی خودرو در حین رانندگی را حفظ کند و باعث کاهش مصرف سوخت شود که با استفاده از استانداردهای لازم و مواد اولیه بسیار مرغوبی تولید شود. برندهای بسیار زیادی وجود دارند که از طریق فروشگاه‌های مختلف در کشور به فروش می‌رسند. در صورت انتخاب یک فروشگاه معتبر می‌توانید این محصول را با خیال راحت خریداری کنید.

آیا سایز لاستیک تاثیری در ایمنی و مصرف سوخت دارد؟

نکات مهم اهمیت لاستیک

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که سایز لاستیک چه تاثیری در ایمنی و مصرف سوخت می‌گذارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم از آنجایی که انواع لاستیک با تنوع بسیار بالا برای خودروهای گوناگون تولید می‌شود، باید برای هر خودرو یک سایز مشخص را مورد استفاده قرار داد. امروزه تولید چندین لاستیک با سایزهای مختلف برای هر خودرو توسط شرکت‌های تولید کننده لاستیک انجام می‌شود.

 برخی از افراد به دلایل خاصی از لاستیک‌هایی برای خودروی خود استفاده می‌کنند که هیچ تطابقی با خودرو ندارند. این کار باعث ایمنی کمتر و افزایش مصرف سوخت خودرو می‌شود؛ بنابراین حتماً در انتخاب لاستیک با توجه به خودروی خود اقدام کنید. در صورتی که یک مجموعه معتبر را برای خرید خودتان انتخاب کنید، می‌توانید از مشاوره لازم برای این کار بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم استفاده از یک لاستیک می‌تواند تاثیر زیادی در ایمنی و مصرف سوخت خودرو داشته باشد. اگرچه لاستیک‌ها با تنوع بالایی در بازار به فروش می‌رسند، اما همه آنها کیفیت مطلوبی برای کاهش مصرف سوخت نخواهند داشت. اگر شما یک برند مناسب را برای خودتان انتخاب کنید می‌توانید ایمنی زیادی در حین رانندگی به وجود آورید. فراموش نکنید که لاستیک‌ها باید دارای آج مناسبی باشند تا چسبندگی و فرمان‌پذیری خودرو به خوبی انجام شود. مجموعه تایرز ۳۶۰ در این زمینه خدمات زیادی ارائه می‌دهد و با فروش محصولات متنوع خود توانسته جایگاه ویژه‌ای برای ارائه انواع لاستیک به وجود آورد‌. اگر قصد خرید لاستیک با کیفیتی را دارید، می‌توانید هم اکنون از طریق همین سایت سفارش خود را ثبت کنید.

مقالات مرتبط

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *